måndag 15 juni 2009

Utmaning - om mig

Jag fick denna utmaningen av Marte härom dagen.

Hva er du opptatt av for tiden?

Jag är mammaledig med min dotter på 7 månader så hon upptar det mesta av min tid. Vi busar, lagar pureér, är ute och går en massa och sjunger och dansar flera gånger om dagen. För övrigt blir det mycket matprat eftersom vi startat veckomatsedel.se

Hva har du på deg i dag?
Ett par svarta tajts och ett stort vitt linne med en kort kofta över. Bekväma kläder!

Hva skal du ha til middag?
Jag har ätit middag redan och idag blev det fläskpannkaka med bacon och lingon.

Hva vil du gjerne lære deg?
Snickra. Jag tycker att det är superkul, men behöver kunna mycket mer och framförallt få en verkstad en vacker dag.

Hva hører du på akkurat nå?
Någon dålig film som går på TV i bakgrunden. Dom pratar så fort att det nästan låter som Piff och Puff ibland. Och diskmaskinen som hummar ute i köket.

Hva er ditt favorittvær?
Blå himmel och sol, sen om det är höst vinter vår eller sommar spelar inte så stor roll, bara det är fint.

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?
Hitta ett mer spännande jobb än det jag har. Och uppfostra min dotter till en social, smart, pålitlig, rolig tjej. (Tips tas gärna emot)

Hva synes du om personen som tagget deg?
Marte. Jag diggar henne. Hon är kul, smart, lättsam och direkt.

Hvis du kunne få et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det vært?
Jag inbillar mig Italien... Jag älskar språket, maten, kulturen och det, men jag anar inte hur det skulle vara att bo där. Men gärna vid havet någonstans. Inreda vill jag gärna göra själv om jag får :)

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå?
En helkroppsmassage med extra vikt på huvud, nacke och rygg. Idag känns det som att någon klubbat ner mig.

Hva ville du gjerne bli kvitt?
Huvudvärken och gärna en del samvete. Inte mycket, men lite.

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt?
Till våra vänner i Italien. Vi ska dit om 2 veckor men jag hade inte bangat att hoppa på flyget om en timme.

Hvilket språk ville du lære?
Italienska eller spanska. Uttrycksfulla, vackra språk.

Hva ser du etter i en venn?
Ärlighet, öppenhet och humor.

Hvem vil du gjerne møte?
Karim Rashid. Han gör så mycket roliga, konstiga, lekfulla saker.

Hva slags musikk liker du?
I princip allt i rätt tillfälle. Min sambo lyssnar gärna på techno/house. Det funkar inte för mig när vi är hemma. Då måste jag stå i en kul bar med en god drink i så fall, då är det också ok. Annars lyssnar jag nog mest på soul.

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?
Ett par slitna håliga jeans för tillfället, men det varierar ofta.

Hva er drømmejobben?
Om jag ändå visste det. Jag jobbar på att tänka ut vad jag verkligen vill. Ibland önskar jag att jag var trädgårdsmästare så jag fick vara ute och göra konkreta saker hela tiden. Jag är trött på möten. Jag vill jobba praktiskt.

Har du noen favorittmodeller?
Min dotter. Hon är den mest fotogena människa jag mött. Hon var modell för ett känt märke för ett tag sedan och varenda bild blev så bra att alla på setet ville adoptera henne.

Hvis du hadde hatt 1.000 kroner nå, hva ville du brukt dem på?
Jag behöver en ny väska, men den jag vill ha kostar mer än 1000 kr så jag hade nog valt en uteservering med god mat och kallt vitt vin, med vänninnor.

Beskriv stilen din: Oj, vad jobbigt. Det borde någon annan göra. Jag går ofta i jeans eller tajts med någon topp, linne eller tunika till. Mer tuff än fin. Gulligt är inte min grej.

Hva var det siste motebladet du leste?
Costume

Den siste CDen du kjøpte?
Busted... Min sambo är som sagt väldigt musikintresserad så han fixar det jag vill ha. Han handlar på iTunes och lastar ner. Jag tror inte jag har köpt en CD på sista året.

Hva vil du akkurat nå?
Vinna 1 miljon eller mycket mer, men först vill jag ha glass med chokladsås.

1 kommentar:

Ingela sa...

Kul att amam-bloggen är igång igen! Blir sugen på att återuppta min egen också... men ska hålla mig i skinnet ;)