tisdag 28 oktober 2008

Utmaning - om mig

Eftersom jag är ny här i denna blogg-världen så tänkte jag att jag kan hänga på dom här utmaningarna som florerar nu om dagen, så får ni veta lite mer om mig. 7 saker ni inte vet om mig. (jag har ju säkert 1000 saker, men jag får välja några stycken.)

1. Vem är jag? 
Nettan kallas jag. Kommer från en liten by i Skåne, men bor sedan många år tillbaka i Oslo med min sambo och vilken dag som helst, min lilla vildängel. Jag är nämligen gravid i 9 månaden.

2. Vad gör jag? 
Jag är utbildad exponeringsdesigner och jobbar egentligen som retail designer, men nu är jag ute i föräldrapermission och ska vara ca 1 år framöver. Jag håller ju också på med lite egna projekt som denna sidan kommer att visa framöver. 

3. Vad intresserar mig?
Allt inom design, inredning, skapande, pyssel och kreativitet generellt. 

4. Hur ser en riktigt bra dag ut för mig?
Jag älskar att vara hemma med min sambo och veta att vi har en hel dag framför oss där vi kan göra precis vad vi vill (och ofta vill vi samma saker, vilket är skönt) Då blir det ofta lite slösurfing, något kreativt projekt, fika eller lunch med några goda vänner, matlagning eller bakning, bra musik i bakgrunden och kanske ett avsnitt Sopranos eller en film. Gärna lite glass med chokladsås också ut på kvällen.

5. Vad är min stora last i livet?
Listor! Jag skriver listor till allt möjligt... Vad vi ska göra på en dag eller under veckan, vad jag önskar mig, vad jag ska kolla upp på nätet när jag får tid, vad vi kan ge till folk som fyller år eller i julklapp, vad som ska handlas och vilka ideér jag vill testa. Jag är effektiv som bara den och planerar kanske lite för mycket. Men mitt motto är som det står längre upp här också; Tiden räcker till för den som använder den!

6. Vad gör mig irriterad? 
Folk som ljuger och hittar på ursäkter som inte håller, orättvisa, tekniska saker som inte fungerar, folk som inte håller vad dom lovat, flugor som väcker en på natten på sommaren och världsekonomin som U.S.A har orsakat och som media förstorar upp till det värsta.

7. Vad gör mig lycklig?
Människor som ler, min fantastiska sambo, ett litet choklad när jag minst anar att jag ska få det, resor som inspirerar mig, alla mina goda vänner och min familj (speciellt mina söta syskonbarn M & C som värmer hela kroppen bara genom tankarna) och andras lycka.

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Låter som en sån man vill ha som vän! ;)