fredag 7 november 2008

Höstmörker


Idag verkar det inte ljusna alls ute. Klockan är snart 13.00 och det känns fortfarande som när jag steg upp i morse. Det framgår inte så tydligt på bilden kanske, men här inne är det mörkt. Man brukar inte behöva ha en massa lampor tända på dagen, men idag hade det inte gått utan.

Vad gör man då en dag som denna? Jo, jag ska klä på mig något varmt (som fortfarande passar, och det är inte mycket) gå ut en liten runda på stan och köpa ett täcke och en kudde till vildängeln, posta ett brev, suga åt mig lite frisk luft, handla med mig något gott till fika och komma hem igen och MYSA. 
Jag älskar att mysa! Men oftast inte mysa med att göra så lite som möjligt. Jag myser mest av allt när jag kan sitta och pyssla med något, äta god mat eller ha något smarrigt till fika, ha tända ljus runt mig och veta att kvällen är lång. Idag är en sådan dag! Och så är det fredag dessutom. Det vill säga 2 hela dagar och en fredagkväll med min sambo nära. Yippie!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilket bra ord det är "mysa". Ser också fram mot en härlig helg med familjen. Idag ska vi överaska sönerna med extra god mat, efterrätt (det är inte varje dag) och så ska vi se Hulken på tv. Jag hoppas din helg blir superhärlig :)

annkie sa...

Bara mys med tända ljus o ngt gott att äta. Här i Götet är det lika mörkt har regnat mest hela dagen, när kl är 16 tror man kl är minst 18.Snart är det Advent då har ni både adventsljus o en liten som lyser upp eran tillvaro.

Ha en bra helg kramar från moster.

Anonym sa...

Åh, känner igen det där med att mysa mest av allt när man har något att pyssla med. Jag är precis likadan. :)

Ha en jättehärlig helg!
Stor kram