söndag 15 februari 2009

Favoriter till barn



Jag är ett stort fan av riktiga leksaker, i trä och tyg. Det känns både hållbart och tidlöst på något sätt, och oftast är det SÅ mycket snyggare än allt i plast dessutom.

Jag har suttit och letat inspiration och ideér till Ebbas rum och då har jag kommit över en massa fina saker som hade passat utmärkt på hennes rum, så jag satte ihop ett par collage.

Det fantastiskt fina dockhuset, servisen (som också är gjord i trä) och spisen kommer från Sprell här i Oslo.

BRIO har som alltid riktiga leksaker i trä, som här; bilen, hunden och kaninerna som man kan dra efter sig.

Huset i playwood kommer från Sebra. Otroligt bra ide tycker jag, ett platt paket som blir till en koja för barnen, och som du kan måla precis hur du vill.

Docksängen är en liten variant av Juno sängen och finns på House of Hedda.

Kuddarna och handduken med blommorna kommer från Designers Guild.

Ett bowlingset med figurer i tyg och den turkosa sittpuffen kommer också från Sprell.

Dom virkade nallarna och sängkläderna hittade jag på Sebra.

Drickflaskan är inte i kategorin tyg, men den ville jag ta med ändå för att den är så fin. Den kommer från Blafre som också gör superfina boxar, kort, kalendrar och annat.

Dom klassiska muggarna i melamin är från ett av mina favoritföretag, Rice.

Inga kommentarer: