tisdag 3 februari 2009

Inspiration barnrum


För ett bra tag sedan såg jag en av desa böckerna någonstans på någons blogg. Jag minns inte var, men jag skrev ner namnet på boken och förlaget eftersom jag SÅ gärna ville ha tag på den. Tyvärr så fanns den inte på Amazon varken i England eller i USA, och inte heller i någon bokhandel här. Men på deras egen web-sida hittade jag inte bara Childrens room - Copenhagen, utan också Stockholm, London och Paris. 
Tyvärr finns dom bara på japanska, men det är bilderna jag är intresserad av. 

Jag mailade dom och frågade om jag kunde beställa direkt via dom och det kunde jag. Förlaget heter Paumes och böckerna kostar 1800 yen stycket (ca 12 Euro) Frakt kommer i tillägg på 2000 yen (ca 13-14 Euro)
Om 2-3 veckor kommer dessa inspirationskällor till mig. Yippie!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan hitta Paumes hos Yvestown
http://www.yvestown.com/shop/

Anonym sa...

Gud vilka fina böcker. Synd att de inte finns i svergie.

Första gången jag kikar in här, vilken fin blogg blogg du har, hit kikar jag in igen snart.

/nina

Anonym sa...

Finns även på YesAsia, men den var dyr: http://www.yesasia.com/global/hokuou-kopenha-gen-no-kodomobeya/1011879008-0-0-0-en/info.html
Annars är det en bra sajt att beställa ifrån, funkar toppen :)

//Malin

All is pretty sa...

De ser verkligen ut att vara guldgruvor till inspirationskällor. Jag kanske sniker mig till en tjuvtitt i dina exemplar sen ;)

Anonym sa...

Såg att en del finns på designtorget i Stockholm också.

Anonym sa...

I princip all böcker från paumes går att hitta i Sverige hos www.dekrebokids.com