tisdag 3 februari 2009

Trygg känsla


Det är så skönt när man äntlign har tagit sig tiden att arkivera och rensa på datorn. Jag satt hela kvällen igår och rensade bland bilder och filer, exporterade, arkiverade och lade upp ett bättre system för mig själv bland mina filer.
Idag känns det SÅ bra. Nu kan jag liksom börja på noll för 2009.
Man vet ju aldrig heller vad som kan ske och då är det väldigt skönt att ha gjort backup den sista tiden, så planen framöver är att göra det en gång i veckan. 

2 kommentarer:

E sa...

Vad var det för system du lade upp?
Jag har inte orkat ens börja att rensa min kära macbook.
Har du tips?

Anonym sa...

Jag delade upp allt jag har på år. Så under 2009 finns nu underkategorier såsom Bilder, Design, Privat, etc. Tidigare hade jag dom som huvudkategorier och under där låg det år. Det blev mycket jobbigare att arkivera sen. Nu kan jag bara ta hela 2009 mappen och lägga över på extern hårddisk när året är slut. Förövrigt la jag upp ett Arkiv med undermappar på allt sådant som inte tillhör ett speciellt år, utan som jag använder hela tiden. Tex mallar, illustrationsarkiv etc.
Lycka till.