tisdag 17 mars 2009

Chef sökes

Ibland känner jag mig väldigt oinspirerad, eller vad jag ska kalla det. Jag har 1000 saker jag vill göra. Roliga saker dessutom. Men jag kommer liksom ingenstans. Det har väl en del med det där tempot att göra som jag skrev om tidigare. Eller kanske det är det att jag saknar en chef. Någon som pressar mig eftersom jag jobbar absolut bäst under press.

Jag skulle verkligen vilja få en riktig kick där bak för egentligen är jag grymt effektiv. Jag diggar dom dagar där man bara kryssar och kryssar på listan av saker som ska göras. När man har kommit upp i varv och känner sig motiverad att även göra dom mindre roliga sakerna bara för att det är så skönt att kryssa av på listan.

Mina projekt som ligger framför mig just nu är:

- Sy ett lapptäcke till Ebba (bitarna är utklippta och ligger och väntar)
- Sy fler babyset så jag kan lägga ut dom här i amam butiken. Har beställning på några set också som ska göras 
- Måla och hänga upp dom runda hyllorna på Ebbas rum
- Klistra in foto i album (ända sedan november då Ebba föddes. Dom ligger framkallade och väntar...)
- Jobba vidare med barnboken som vi hela tiden skrivit i under graviditet och efter. Ligger efter med den nu.
- Få klart en del saker till söndag (tror vi det blir) då vi lanserar ett väldigt spännande projekt som vi gör tillsammans med Ingela, All is pretty, och hennes familj. Håll utkik!

Jag borde kanske lägga ut en framdriftsplan här så kan ni vara chef till mig. Då har jag något att jobba utifrån.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är kanske helt enkelt meningen att man ska gå ner i varv när man är mammaledig och bara njuta. Försök låta bli att ha dåligt samvete för att du inte är lika effektiv som vanligt. Du har kanske för höga krav på dig själv och på vad du ska hinna med under din mammaledighet?

Varma hälsningar från en som är precis likadan, men som jobbar massor med att försöka sänka kraven och acceptera att vissa perioder i livet ska vara lite mer slow och njutningsfulla. :-)