tisdag 10 mars 2009

Tempo

Är det så att när man är mammaledig så kommer man in i ett nytt tempo...?

Jag känner mig smått frustrerad om dagen för jag tycker inte att jag får gjort något. Jag fick höra av en väninna idag att jag kanske hade lagt pressen lite väl högt för mig själv och det kan väl kanske stämma till viss del, men inte helt ändå. Dagarna blir liksom bara borta och jag kan inte skylla på någon annan än mig själv. (Inte ens Ebba tar all min tid) 

Jag är en person som lever av listor och planerar allt för mycket, men nu klarar jag inte att göra det heller. När Ebba somnar och jag har tid att göra något så sitter jag och velar på vad jag ska börja med...och plötsligt är hon vaken igen. Var blev den halvtimmen/timmen av?

Ju mer jag har att göra, desto mer får jag gjort. Jag tror kanske att problemet är att jag inte har en chef som förväntar sig något av mig nu. Min sambo har sagt att han kan ta den rollen, men jag kan alltid hitta ursäkter och undanflykter till honom. Jag behöver en ordentlig spark i rumpan för det är så mycket jag vill göra.
Ge mig deadlines, please.

Inga kommentarer: