fredag 30 januari 2009

Ebbas rum



Det är inte lätt att bli enig med sig själv när det finns så mycket fint att välja på. Men nu tror jag att jag har hittat en blandning som kan bli fin till Ebbas rum. 

Bilden med flickan är från Sprell här i Oslo. Jag gillar stilen och färgkombinationen. Denna bild har varit min inspiration från början.

Garnet är dom färgerna jag har virkat en kudde i. Den blir tyvärr inte färdig förrän jag kommer hem till min symaskin igen, men nu har jag virkat klart i alla fall.

Bilden med blommorna vet jag inte var jag har hittat, men jag gillade idén. Kanske man kan skära ut blommor i kapa och måla, eller varför inte sy och stoppa blommor och sätta på väggen.

Hyllan är helt fantastisk. En sådan vill jag verkligen ha på hennes rum. Denna bild är från skyltfönstret på Exponova så jag vågar inte tänka på vad den kostar. Om jag ändå bara hade haft min dröm (en snickarverkstad) så kunde jag enkelt snickrat den själv.

Grenen är en bild som jag fått av en vänninna. Hon hade hittat den på Family Living. Det kunde varit snyggt att måla en vanlig gren sådär och sätta fåglarna på (som är med på nästa bild).

Ormen är en skallra från Sprell som numera är döpt till Ture.

Fåglarna kan man sy själv. Mönstret hittade jag hos Badankor.

Tavlan med Vildängeln Ebba fick vi i present av familjen Kleveland när Ebba föddes. Hon gör jättefina tavlor, kort och kalendrar. Se KlevelandORD.

Dom gröna cirklarna är en tanke jag hade som hyllor. Jag funderar på att beställa tjocka papprör, 20 cm djupa och måla dessa i en av mina färger. 

Stolen och lådorna är från Mio.

Blombollen, som också är en bjällra, och rådjurs-bokstödet är från Sprell. Dessa har vi redan.

Svamp-knopparna hittade jag på Russinett.

Mitt fantastiska E köpte jag av Precious nu i veckan. 

Fågelholken hittade jag på en bild hos Designdrömmar. (under "på väggen") Det kunde varit en kul idé att göra en sådan i kapa och klä med roliga mönstrade papper.

Spjälsängen är från BRIO. Denna beställde jag härom dagen.

Pallen som är som en svamp hittade jag också på Russinnet.

4 kommentarer:

Tea&Tilde sa...

Så nice!
Hur gör du detta? I Photoshop eller? Nu e de bädden efter en härlig kväll me vuxenkalajs.
Imorgon e de barnkalajs med 14 kids.......puh, men de e ju kul. Har bakat som bara den fast ballerin måste man ju ha o de måste ju köpas.
Kjam

Anonym sa...

Hej Jenny!
Jag frilägger bilderna i Photoshop så att dom inte har någon bakgrund, sen lägger jag upp allt i InDesign. Filen exporterar jag sedan till en mindre jpg-fil så att den kan läggas ut på nätet.
Gick kalaset bra i helgen? :-)

All is pretty sa...

Detta kommer att bli så fint! Du har verkligen öga både för helheten och för detaljerna och då brukar ju slutresultatet bli bra! Du borde verkligen ha en snickarverkstad någon gång i framtiden (kanske på vår gård i Italien, hi hi) så du kan pyssla och snickra precis så mycket som du vill! :)

Sherryll Agustin sa...

Flittig du er! Det her kommer jo sikkert til å bli kjempe fint ;)