måndag 5 januari 2009

Projekt utsatt

Nu är vi tillbaka i Oslo efter en mysig jul och nyår. 
Det känns märkligt att vara tillbaka eftersom vi inte kan bo i vår lägenhet på ett tag. Efter branden i lägenheten under blev vår rökskadad och måste saneras och städas ordentligt. Dom ska byta ytterdörr och tydligen är det 5 veckors leveranstid på dom (?) Tillverkar man inte ens dörrar för att ha i lager nu för tiden undrar jag då...
Tur i oturen så hade vi några vänner som skulle till Sydafrika i 1 1/2 månad nu så vi kunde hyra deras lägenhet till mitten av februari. Dom har en liten dotter på 3 månader så här finns det mesta som vi behöver. Vi hade ju också allt det mest nödvändiga med oss efetrsom vi skulle vara borta i 2 veckor. Snacka om tur.

Det som känns mest tråkigt och jobbigt är ju att inte ha sina grejor runt sig. Speciellt för mig som är mammaledig och hade haft tid att pyssla och fixa nu. Jag saknar min symaskin och mina tyger!! Därför är mina projekt som jag tänkte börja på nu efter nyår utsatta ett tag framöver. 

Det som är possitivt med det hela är att jag kommer att ta det lugnare än annars. Det finns inte så mycket att göra i någon annans lägenhet så då blir det mer tid till mys, film, magasin och lek. Intet ont som inte för något gott med sig.

Inga kommentarer: