torsdag 8 januari 2009

Nyårslöftet


Ett av mina nyårslöften i år var att komma tillbaka till den vikt jag trivdes med innan jag blev gravid. Jag känner mig väldigt motiverad till långa promenader med Ebba och vad kan väl vara bättre att ha med sig då än denna stegräknaren. Jag fick den av min syster i julklapp och den räknar både hur långt jag har gått och hur många kalorier jag bränner, i tillägg till antal steg. Kanon! Jag tror banne mig att jag ska börja bokföra hur mycket jag går. Då blir det liksom lite tävling mot mig själv. 

2 kommentarer:

All is pretty sa...

Där sa du något! Jag har ju faktiskt också en stegräknare med samma funktioner som ligger och samlar damm i en låda. Nu ska den fram - så kan vi ju ha tävling om vem som gått längst varje vecka som en extra sporre ;)

Anonym sa...

Ett tips är sidan http://www.funbeat.se/ där du kan bokföra all sorts träning, vikt och tja, det mesta! Alldeles gratis är det också :)
Jag tycker det är ett kul sätt att sporra sig själv, när man kan se sina resultat över en längre tid! Rekommenderas varmt. Och vill du ha mer inspiration till att använda stegräknare så är www.livsvinst.se en blogg som skrivs av en UNDERBAR inspiratör.
Lycka till! :) /Anna