tisdag 13 januari 2009

Frustrerad

Jag känner mig väldigt frustrerad om dagen. 
Vi bor ju tillfälligt i en annan lägenhet nu eftersom våran har blivit rökskadad i en brand innan jul. Som tur är så var vi hemma i Sverige när det hände så vi hade en hel del saker med oss. Men usch, vad jobbigt det är att inte ha sina grejor.
Det är då man verkligen behöver dom. Vi har varit och plockat ut en del kläder som nu ska på tvätt, men det är inte lätt att planera för allt man behöver i en månad eller kanske två framöver.

Det värsta av allt tycker jag är att försäkringsbolagen har så dålig service. Vi har skrivit ner all tid vi har lagt ner på detta hittills och sedan 20 dec är vi uppe i över 40 timmar!!! Jag hade hoppats att vår saksman hade ringt oss och sagt; nu är det så här, era rättigheter är..., vi fixar det om ni bara gör så och så osv. Men nejdå. Vi har fått finna ut av vem som gör vad, när saker sker, hur gör vi med hyra, var ska vi bo, hur ska det betalas, vem tar kläderna, vad sker med möblerna and so on. Och ändå gör dom ingenting. Vi skulle fått hyran där vi bor nu utbetald förra torsdagen. Igår fick vi ett belopp in på konto som inte stämmer överrens med någon uträkning på vad vi ska ha. Dessutom fattas det nästan hälften och hyran här skulle varit betald i lördags. 

Jag blir så trött!! Till råga på allt så strular min dator så nu har den varit inne både igår och idag och ska in igen på fredag. Den är det enda jag har av mina saker just nu, så utan den är jag helt handikappad. 

Jag var bara tvungen att gnälla lite. 

4 kommentarer:

Sara/Little Miss Fix It sa...

Tusan gubbar vad frustrerande! Helt rätt att gnälla. Kämpa på i den jobbiga situationen!
Kram

Anonym sa...

Ni har all rätt att gnälla! Hoppas det ordnar sig till det bästa för er snart. Kramar

Anonym sa...

Varför är det så att en olycka sällan kommer ensam?
*suckar*

Kram till dig!

annkie sa...

Tycker verkligen synd om er, ni som var så glada för er lägenhet. Men bara stå på er, ni har all rätt på er sida. Jag förstår att det är frustrerande så du får både bli arg o gnälla mycket.
Kramar till er alla från moster.
en xtra kram till söta o duktiga Ebba.